ایده های طراحی اتاق کودک

ایده های تابلو نقاشی اتاق کودک

تابلو-نقاشی-اتاق-کودک-بی بی چوب

تابلو نقاشی اتاق کودک می تواند یکی از موارد تاثیرگذار و جذاب در دکوراسیون اتاق خواب میوه زندگی شما باشد. از آنجا که در فروشگاه  بی بی چوب تابلو اتاق کودک در شکل و طرح های مختلف ارائه می شود ولی  هیچ خدماتی در زمینه ارائه تابلو نقاشی اتاق کودک ندارد لازم دیدیم مقاله ای در این زمینه ارائه کنیم. پس با بی بی چوب همراه باشید تا ایده های مختلف ساخت تابلو نقاشی برای اتاق فرزندتان را ببینید.

همانطور که می دانید تقریبا خرید تابلو نقاشی برای اتاق کودک در فروشگاه ها قیمت بالایی دارد. از انجا که بی بی چوب همیشه به فکر مشتریان و نیازهای آنها است سعی کردیم ساده ترین ایده های  تابلو نقاشی برای اتاق کودک را به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

طرح تابلو نقاشی اتاق کودک خود را انتخاب کنید 

یکی از ساده ترین آموزش های تابلو نقاشی اتاق کودک استفاده از بوم های مینیاتوری و کوچک است. می توانید سطح کار خود را با یک تکه پارچه رومیزی یا روزنامه بپوشانید. برای پیاده کردن ایده تابلو نقاشی خود به یک بوم نقاشی احتیاج دارید که می توانید آن را در سایز کوچک یا هر اندازه ای که دوست داشته باشید تهیه کنید یا به صورت اینترنتی خریداری نمایید. بوم های مینیاتوری در بسیاری از فروشگاه های صنایع دستی نیز یافت می شوند.

حتی اگر بوم ها کوچک هستند، ایده خوبی است که یک ایده طراحی بکشید یا تصویری را پیدا کنید که برای الهام بخشیدن به طراحی خود از آن استفاده کنید. روی یک تکه کاغذ، دور بوم را ترسیم کنید تا اندازه نقاشی شما درست باشد. این برای آزمایش دیدن اینکه آیا ایده شما در بوم نقاشی به خوبی کار می کند مفید است.

 

آموزش تابلو نقاشی اتاق کودک روی بوم کوچک

بعد از آنکه طرح مورد نظر خود را انتخاب کردید، مشخص کنید که آیا یک پس زمینه سفید می خواهید یا رنگی. اگر رنگ خاصی برای پس زمینه در نظر دارید  کل بوم مینیاتوری را با استفاده از رنگ های اکریلیک با هر رنگی که برای پس زمینه طرح خود انتخاب کرده اید رنگ کنید. برای به دست آوردن لبه های بوم های کوچک، باید آنها را با انگشتان خود نگه دارید. آماده کمی  کثیف کاری باشید!

حال الگویی را که قبلا طراحی کرده اید روی بوم خود منتقل کنید یا طرحی را با مداد روی بوم خود بکشید. در صورت تمایل می توانید از کاغذ کاربن برای این کار استفاده کنید یا پشت طرح را با مداد بپوشانید سپس وقتی طرح خود را روی بوم قرار دادید روی آن بکشید تا به بوم منتقل شود!

هنگامی که از بوم کوچک استفاده می کنید ممکن است پیاده کردن جزئیات کمی دشوار باشد. بنابراین یک پروانه ساده، یک گل ساده، یک طرح یا یک منظره ساده بکشید. این همان چیزی است که ما در آموزش تصویری ایده های نقاشی روی بوم کوچک نشان می دهیم. از هر چیزی که در اطراف شماست الهام بگیرید.

یکی از ایده هایی که برای کشیدن تابلو نقاشی اتاق کودک خود می توانید از آن الهام بگیرید استفاده از طرح ملافه های آنهاست. زیرا به راحتی قابل تقلید هستند. معمولا روتختی اتاق بچه ها شامل طرح هایی مثل قایق های بادبانی، گل ها، حیوانات، شخصیت های کارتونی و غیره می باشند. به عنوان مثال در تصاویر زیر تابلو نقاشی اتاق کودک مطابق با طرح و نقش ملافه  اتاق کودک کشیده شده اند.

در شکل اول چون ملحفه شامل حیوانات باغ وحش با رنگ های زمینه آبی و سبز  بود تابلو نقاشی اتاق بچه مطابق با آن کشیده شده که به نظر  سرگرم کننده و آسان است. به دو شکل بعدی هم توجه کنید متوجه خواهید شد که تابلو نقاشی اتاق بچه ها مطابق با طرح روتختی ها می باشند.

وسایل مورد نیاز برای کشیدن تابلو نقاشی اتاق کوذک

مهم ترین مواد برای کشیدن تابلو نقاشی اتاق بچه رنگ اکریلیک و  قلمو است. از این رو مقداری کمی رنگ اکریلیک را روی صفحه فوم خود قرار دهید. رنگ بسیار کمی برای اجرای ایده‌های نقاشی روی بوم کوچک لازم است. اگر با ترکیب رنگ ها آشنایی داشته باشید با خرید محدود رنگ می توانید رنگ های دیگر را بدست آورید.

نکته: در صورت تمایل می توانید بجای صفحه فوم نقاشی از  بشقاب معمولی برای این کار استفاده کنید. نگران بشقابتان نباشید، رنگ به راحتی پاک می شود.

اگر برای کشیدن تابلو نقاشی اتاق فرزندتان از بوم های کوچک و مینیاوتری استفاده می کنید و  طرح های شما کوچک است، از برس های کوچک برای  نقاشی استفاده کنید. داشتن یک قلم مو بزرگ برای ایجاد طرح های کوچک خسته کننده است. می توانید از برس های گرد کوچکتر  برای نقاشی روی بوم کوچک استفاده کنید. استفاده از برس های گرد، نقاشی برخی جزئیات را آسان تر می کنند.

هنگام استفاده از برس های گرد کوچک برای رنگ آمیزی طرح، ممکن است لازم باشد در حین کار بوم را در انگشتان خود نگه دارید. این روند سرگرم کننده را با یک یا دو طرح دیگر روی بوم کوچک دیگر تکرار کنید.

تابلو نقاشی اتاق کودک رنگ روغن

برای کشیدن تابلو نقاشی اتاق کودک می توان از رنگ روغن نیز استفاده نمود ولی برای مبتدیان استفاده از رنگ آکریلیک پیشنهاد میشود. زیرا کار کردن با آن راحت تر است. رنگ روغن‌ نیاز به خشک شدن دارد و کمی گران‌تر می باشد و برای تمیز کردن برس‌ها به مواد شیمیایی نیاز دارند.

کاربرد تابلو نقاشی اتاق کودک

تابلو نقاشی اتاق کودکتان را می توانید به روش های زیادی بکار گیرید. مثلا می توانید بوم نقاشی اتاق فرزندتان را روی یک سه پایه کوچک نمایش دهید. معمولا این سه پایه های مینیاتوری در بسیاری از مکان ها از جمله فروشگاه های صنایع دستی وجود دارند.  می توانید تابلو نقاشی قرار داده شده روی سه پایه را در کنار یک گیاه یا گلدان گل در اتاق کودکتان قرار دهید.

می توانید دو یا سه عدد تابلو نقاشی برای اتاق کودک خود بر روی بوم های کوچک تهیه کنید و به صورت مجموعه ای روی دیوار آویزان کنید. یکی دیگر از گزینه‌های عالی، چسباندن یک آهن‌ربا در پشت تابلو نقاشی و قرار دادن آن در یخچال است.

هر کاری که انتخاب می‌کنید، ایده‌های نقاشی روی بوم کوچک هدایای فوق‌العاده‌ای می‌سازند و ساختن آن زمان زیادی نمی‌برد.

تابلو نقاشی برای اتاق کودک پسر

در ادامه ایده هایی از تابلو نقاشی برای اتاق کودک پسر و دختر برای شما ارائه کرده ایم.

تابلو نقاشی اتاق کودک دختر

 

 

منبع:ناناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.