ایده های طراحی اتاق کودک

۲۹ ایده جذاب ساخت تابلو اتاق کودک

ایده-ساخت-تابلو-اتاق-کودک-بی-بی-چوب

اتاق خواب کودکان یکی از جذاب ترین فضاها برای تزیین در خانه است. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی  تا جایی که تخیل شما اجازه می دهد خلاق باشید. به علاوه، می‌توانید از سبک‌ها و تخیل فرزندتان برای کمک به ایجاد فضایی که شخصیت آن‌ها را منعکس می‌کند، استفاده کنید. ممکن است آثار هنری عجیب و غریبی را در نظر داشته باشید که می خواهید بسازید اما نمی توانید استفاده از آنها را در اتاق نشیمن خود توجیه کنید؟ خوب قرار دادن آنها در اتاق فرزندتان راه حل خوبی است. با بی بی چوب همراه باشید تا ۲۹  ایده جذاب برای ساخت تابلو اتاق کوک را به شما معرفی کنیم.

 ساخت تابلو اتاق کودک برای دختران

 

  1. گل همیشه ایده خوبی برای ساخت تابلو برای اتاق فرزندتان است. این شکوفه ها را میتوانید به صورت آماده از فروشگاه ها خریداری کنید یا می توانید به راحتی آنها را خودتان با کاغذ ضخیم و چسب درست کنید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با روحیه دخترتان وتزیینات اتاقش مطابقت داشته باشد.
  2. شاید یکی از جذابترین ایده های ساخت تابلو اتاق کودک برای دختران تابلو بالرین باشد. احتمالا دختران بسیاری هستند در مقطعی از زندگی خود عاشق بالرین هستند. درست کردن این تابلوهای کودکانه بسیار ساده است. کافی است از  مهارت های هنری خود استفاده کنید تا نیم تنه بالرین را روی بوم بکشید و سپس با یک تیکه تور میتوانید برای او دامن درست کنید و بر روی بوم بچسبانید.
  3. ساختن پوم پوم ها می تواند برایتان بسیار سرگرم کننده باشد، میتوانید با مقداری کلاف و نخ های اضافه و دور ریختنی پوم پوم های بسیار زیبایی برای اتاق دلبندتان بسیازید. اما اگر حوصله این کار را ندارید نگران نباشید. میتوانید این پوم پوم ها را به صورت آماده از خرازی ها تهیه کنید و یک تابلو زیبا برای اتاق فرزندتان بسازید.
  4. ممکن است با دیدن تصویر بالا با خود بگویید “من آن را نمی بافم! کی حوصله بافتن دارد؟” شما مجبور به بافتن نیستید. با یک فرش بافته شده کهنه، مقداری گل مصنوعی و چسب، می توانید این قطعه منحصر به فرد را برای دیوار کودک خود درست کنید.

ساخت تابلوی زیبا برای اتاق خواب بچه ها با هنرنمایی آنها

۵. یکی از  از بهترین پروژه های ساخت تابلو برای اتاق کودکتان آنهایی هستند که فرزندانتان می توانند به شما در ساخت آن کمک کنند. میتوانید تعداد زیادی نقطه طرح دار به آنها بدهید و اجازه دهید در رنگ هایی که شما انتخاب می کنید یک اثر هنری خلق کنند. این کار باعث غرور و افتخار آنها خواهد شد.

۶. یکی دیگر از راه های ساده برای ساخت تابلو استفاده از کاغذ و مقواهای رنگی و مقداری نخ است. میتوانید کاغذ رنگی در طرح و رنگ های مختلف به فرزندتان بدهید تا با استفاده از شابلون یا قالب شیرینی آنها را در اشکال مختلف برش دهند و سپس تابلویی مطابق شکل بالا بسازید. به همین سادگی به همین خوشمزگی.

 ساخت تابلو دکوری برای اتاق کودک با استفاده از عکس و کاغذ طرح دار

۷. ما اینستاگرام خود را با تصاویر خانواده و دوستان و حیوانات خانگی پر می کنیم. میتوانید عکس هایی را انتخاب کنید که کودک شما و افراد مورد علاقه و حیوانات خانگی را نشان می دهد و آنها را به دیواری از چهره های دوستانه تبدیل می کند.

 

۸. یکی دیگر از ایده ها،  ساخت تابلو اتاق نوزاد با استفاد از کاغذ کادو  است که روشی بسیار ارزان است و می توانید آن را در هر طرح یا رنگی که بخواهید پیدا کنید. از یک نوار در یک قاب دست ساز استفاده کنید تا پوستری  برای دیوار آنها درست کنید.

۹. این واقعیت که چاپ های سیاه و سفید در معماری بسیار مقرون به صرفه هستند را نمی توان انکار کرد. تصاویر اسباب‌بازی‌های مورد علاقه فرزندتان را چاپ و از آن تابلو بسازید. حتی می توانید از طرح های مختلفی از قبیل حیوانات مزرعه را چاب و قاب بگیرید. اگر به این گونه تابلو ها علاقه دارید می توانید طرح های مختلفی از تابلو اتاق کودک را در فروشگاه  بی بی چوب سفارش دهید.

  ساخت تابلو اتاق نوزاد با اول اسم آنها

۱۰. بچه ها هر چیزی را که اسمشان را مشخص کند دوست دارند. میتوانید یک  مونوگرام غول پیکر با حرف اول اسم فرزندتان بسازید. این اولین حرفی خواهد بود که  فرزندتان قبل از یاد گرفتن حروف الفبا خواهد آموخت.

۱۱. شاید شما از ایده ساخت تابلو اتاق کودک خوشتان بیاید مخصوصا زمانیکه این ایده  و هنر موجب یادگیری چیزی برای فرزندتان شود. به همین دلیل ساخت تابلو اتاق کودک با مقوا، چوب بنبه یا سایر وسایل دورریختنی در شکل حروف الفبای روی دیوار اتاق فرزنتان میتواند ایده ای جذاب باشد. رنگی برای پارچه  این حروف الفبا  انتخاب کنید که تا سال های پیش دبستانی و دبستان آنها ماندگار باشد.

 آموزش ساخت تابلو برای اتاق کودک با  وسایل پیش پا افتاده

۱۲. یکی از راه های بسیار ارزان، اقتصادی و البته آسان برای ساخت تابلوی اتاق کودک ساخت اشکال مختلف حیوانات با استفاده از مقواها یا حتی کارتن های دوریختنی است. مثلا میتوانید مانند شکل زیر یک شیر بسازید و برای او دوستان گورخر و زرافه قرار دهید.

۱۳. هر پدر و مادری می داند که ایموجی چشم قلب چقدر می تواند برای تزیین اتاق خواب فرزندشان مناسب باشد. برای ساخت این تابلو میتوانید ابتدا یک تکه مقوا یا فوم را به شکل داریره برش دهید و سپس دو قلب برای چشم ایموجی بر روی  کاغذ های رنگی ایجاد کنید.

۱۴. تقویم‌های دیواری اغلب هنرهای بزرگی را به نمایش می‌گذارند. به جای دور انداختن آن در پایان سال، عکس های مورد علاقه خود را بیرون بیاورید آنها را قاب کنید و بر دیوار اتاق فرزندتان نصب کنید.

۱۵. بنرهای آویزان یک راه عالی برای ساخت تابلو و ارائه چیزی جالب برای چشم ها هستند. میتوایند یک نقل قول یا شعر معنی دار یا یک آهنگ که فرزند شما را تشویق کند در آن استفاده کنید.  لوازمی که به آن احتیاج دارید مقداری نخ، موکت بر، ریسمان، قیچی، یک پارچه کرمی یا سفید یا حتی یک ملحفه قدیمی است.

 

۱۶. یکی دیگر از ایده های ساخت تابلو برای اتاق فرزندتان استفاده از کلمات و جملات مثبت و الهام بخش است. میتوانید هر جمله  انگیزشی که دوست داشتید را چاپ گرفته و در یک قاب عکس قرار دهید.

۱۷. این دکمه ها یک ایده خلاقانه هستند. می توانید ورق ام دی اف یا چوب در قالب شکل داره برش دهید و دریل سوراخ هایی در آنها ایجاد کنید و  در نهایت آنها را نقاشی کنید و  مانند دکمه های غول پیکر روی دیوار نصب نمایید.

۱۸. ساخت یک تابلو هنری با استفاده از کلاف و ریسمان ساده است، به خصوص اگر در حال ساخت صورت فلکی یک ستاره باشید. از این ایده برای تزئین و ساخت تابلو در اتاق هایی که چند کودک در آن قرار دارند استفاده کنید تا شخصیت آنها را نشان دهید.

۱۹. احتمالا استفاده از پارچه های طرح دار را در حلقه های گلدوزی به عنوان یک چیدمان هنری دیده اید. میتوانید پارچه ها و نقاشی هایی که مورد علاقه فرزندتان هستند را روی پارچه پیاده کنید و با این حلقه های گلدوزی به عنوان تابلویی برای اتاق آنها استفاده کنید.

 آموزش ساخت تابلو دکوراتیو برای اتاق کودک

۲۰. یک از الگوهای خیلی محبوب در دکوراسیون خانه الگوی لاله زنبوری است. اگرچه شما آن را عمدتا در کاشی های حمام می بینید ولی می توانید با مقداری رنگ روشن و مقوای فشرده این الگو را به اتاق خواب ببرید و گوشه مورد علاقه جدیدی برای فرزندتان ایجاد کنید.

۲۱. گاهی اوقات نیازهای فرزندانمان ساده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم. یک شاخه را رنگ  و به دیوار آویزان کنید تا تبدیل به یک طاقچه کوچک برای حیوانات و مجسمه های پلاستیکی آنها شود.

۲۲. بادبادک ها خیلی شاعرانه هستند اوج می‌گیرند و اوج می‌گیرند و حتی مسن‌ترین ما را نیز در آرزوی پرواز قرار میدهند. میتوانید با مقداری پارچه، چوب، نخ و چسب چند بادبادک رویایی برای دیوار اتاق خواب فرزندتان بسازید تا همیشه رویاهای سر به فلک کشیده خوبی ببینند.

۲۳. ممکن است که هنگام خرید لوازم اتاق کودک بیشتر بودجه خود را صرف یک تخت خواب و یا یک صندلی راحت کرده باشید، از این رو ممکن است مبلغ کمی برای دکوراسیون اتاق کودک باقی بماند. سیم و روبان ارزان است و تمام چیزی که برای ساخت این ابر رنگین کمانی ساده و زیبا نیاز دارید همین است.

 ساخت تابلو نقاشی اتاق کودک

۲۴. یکی دیگر از روش های بسیار آسان برای ساخت تابلو اتاق کودک این است یک بوم نقاشی در اختیار فرزندتان قرار دهید تا خودش روی آن نقاشی کند سپس شما یک جمله الهام بخش یا انگیزشی روی آن بنویسید. به همین سادگی یک تابلو نقاشی اتاق کودک برای دلبندتان آماده می شود.

 

۲۵. با آموزش ساخت یک تابلو نوستالژیک و همیشگی چطورید؟ مقداری از فضای دیوار را به بوم نقاشی اختصاص دهید که آثار سالانه دست آنها را نمایش می دهد. این یک راه عالی برای تماشای رشد آنها است و آنها از اندازه گیری آخرین چاپ خود در طول سال لذت خواهند برد.

۲۶. برخی از بهترین تابلوهای دیواری برای اتاق کودک شما، هنری است که خودشان می سازند. میتوانید کاردستی ها و نقاشی های آنها را در قاب‌ها قرار دهید تا شاهکارهای خود را با سرعتی که می‌توانند خلق کنند، نمایش دهند.

با اسباب بازی تابلو بسازید

۲۷. یکی از ایده هایی که می توان برای ساخت تابلو برای اتاق کودک از آن بهره برد استفاده از اسباب بازی هایی در سایز کوچک است. به عنوان مثال اگر پسرتان ماشین هایی در سایز کوچک دارد میتوانید با مقداری مقوا  مسیرهایی ایجاد کنید یا پرینت بگیرید و با چسب ماشین ها را در گوشه ای از مسیر در جای خود بچسبانید.

 

۲۸. اگر فرزندتان عاشق حیوانات است، احتمالا جعبه هایی پر از موجودات پلاستیکی در اندازه های مختلف در منزل دارید. می توانید یک گالری هنری زیبا و جذاب از آنها بسازید. هر یک از حیوانات پلاستیکی مورد علاقه فرزندتان را با یک رنگ براق رنگ کنید و سپس بر روی بوم های رنگ روشن نصب کنید و یک تابلو جذاب برای اتاق کودکتان تهیه کنید.

۲۹. بچه حیوانات خیلی بامزه هستند. آنها را بر روی بوم  یا تابلوهای کوچک قرار دهید و دیوار اتاق کودکتان را با آنها تزیین نمایید. همانطور که فرزندتان بزرگتر می شود، می توانید صداهایی را که هر حیوان تولید می کند را به آنها آموزش دهید.

 

منبع:هوم دیت

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.